דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לפרסום ויחסי ציבור 

מאת    [ 13/03/2008 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 4747 פעמים ]


"טיפים" לפרסום ויחסי ציבור

פרסום

הכן "בריף" בסיסי לפני שתחליט להשקיע בפרסום. מהו "בריף"?

בריף הינו דף תדריך שאמור לכלול סעיפים עיקריים בנוגע למוצר/השירות נושא הפרסום:
המוצר - נתונים טכניים ובסיסיים אודות המוצר או השירות (מהו? מחירו?אריזה? איפיון?)

קהל היעד - מיהו קהל המטרה למוצר - נשים? גברים? ילדים? כלל האוכלוסיה? לפרט.

מתחרים - מי מתחרה במוצר שלנו? מה נתח השוק שלו? מה יתרונות וחסרונות המתחרים?
מה מיוחד במוצר או השירות שלנו? הצעת מכר ייחודית (U.S.P), חדשנות, יתרונות, ועוד.

מטרת הפרסום - החדרת מוצר חדש? ריענון מוצר ותיק? פרסום תדמיתי? מכירתי?משולב?
תקציב הפרסום- הערכת תקציב הפרסום שבכוונתנו להשקיע ולאיזה תקופה.

עיתוי - מתי נצא עם הקמפיין? עונתי? כל השנה? דרישת השוק למוצר/השירות החדש?
כמובן שרצוי להתייעץ עם איש מקצוע כבר בתכנון הראשוני ,כדי לגבש אסטרטגיה שיווקית פרסומית נכונה
ואפקטיבית להצלחת הקמפיין הפרסומי כחלק מהמהלכים השיווקיים של העסק.
במידה והפרסום מתבצע באופן עצמאי חשוב במיוחד לעבוד לפי העקרונות הנ"ל הנכללים ב"בריף".

יחסי ציבור

ההבדל המהותי בין פרסום ליחסי ציבור מתבטא בעובדה שמדובר בקשר עם עיתונאים ועם מערכות המדיה, להבדיל מפרסום בו אנחנו בקשר עם המחלקה הפרסומית בכל מדיה להזמנות פרסום.
ביחסי ציבור המדיה והעיתונאים אינם מחוייבים לפרסם את החומר שאנו מעבירים אליהם, להבדיל מפרסום בו המדיה מתחייבת לפרסם את המוצר/השירות שלנו בהתאם להזמנה ולעלות הפרסום.
נובע מכך כי בעבודה מול העיתונאים נידרשת מקצוענות והכרת שיטות העבודה הייחודיות לעולם העיתונות ומקצוע יחסי הציבור כדי להצליח לזכות בחשיפה לה אנו מצפים.
איך ניתן לעניין את העיתונאים במוצר שלנו?

ראשית- הכרה וטיפוח קשרים עם עיתונאים בכלל ובפרט בתחום עיסוקנו (מזון, בריאות,רכב וכו')

ייחודיות- האם המוצר שלנו ייחודי? אם כן במה? מה התועלת לציבור שיקרא או יצפה בכתבה?

יצירת סיפור מעניין סביב המוצר- כיצד המוצר או השירות הביא תועלת למישהו? עדויות, צילומים, תרומה לגופים ויחידים הזקוקים לסיוע, השקת מוצר חדש,תחרויות בתחום,"יצירת סיפור מרתק" גם מנושא "רגיל", גימיקים ועוד.

משלוח דוגמאות לעיתונאים - בצירוף חומר הסבר ומכתב אישי. כמו בפרסום גם ביחסי ציבור ניתן כמובן לשכור את שירותיו של איש מקצוע ,ההחלטה על כך מותנית ברצון וביכולת האישית של בעל העסק לעסוק גם ביחסי ציבור במקביל לניהול העסק.

תכנון נכון ומקצועי בפרסום ויחסי ציבור, יתרום רבות להצלחה השיווקית, פרסומית,ותדמיתית של המוצר או העסק שלנו לטווח ארוך.
בהצלחה!


מוטי קפלן יועץ ומרצה לתקשורת שיווקית
http://www.mkimc.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב